Barnehageplasser fra høsten 2023 - kommunal og private barnehager

Har du eller noen du kjenner behov for barnehageplass ?  Da er tiden kommet for å søke. Frist for å søke plass i kommunal og private barnehager er 1. mars 2023.

Søknad om plass skjer via vår hjemmeside.

Søke eller endre barnehageplass

De som har behov for hjelp til å søke elektronisk kan få hjelp ved å ta kontakt med barnehagen.

Tidligere søkere som ikke er innvilget plass står på venteliste, og trenger ikke søke på nytt. De som ønsker endring av plass eller bytte av barnehage må søke på nytt. De som allerede har plass trenger ikke å søke på nytt.

Rett til barnehageplass:

• Barnet må ha folkeregistrert bostedsadresse i Våler kommune
  • Barn som fyller 1 år innen utgangen av august har rett til barnehageplass fra august.
  • Barn som fyller 1 år i september, oktober eller november har rett til barnehageplass fra den måneden de fyller 1 år.

Retten til plass forutsetter at det søkes innen fristen 1. mars 2023.

Både kommunale og private barnehager i Våler arbeider med «Tidlig innsats» etter Kvello-modellen:

Tidlig innsats- kvellomodellen

Skriftlig svar etter hovedopptak kan forventes i slutten av mars 2023.

Søknader mottatt etter søknadsfristen vil ikke bli behandlet i hovedopptaket.