Varsel om støyende arbeider i forbindelse med ballastsupplering og sporjustering på jernbanenettet i Region Midt og Region Nord 2024

Bane NOR skal gjennomføre årlig vedlikehold av jernbanesporet på delstrekninger i Region Midt
og Region Nord.

Dette omfatter: -

• Ballastsupplering hvor det kjøres ett tog med ti ballastvogner, som tømmer ny ballast i sporet. Arbeidene utføres av Infranord. I tillegg kommer opplasting av pukk. Dette vil foregå på Sander, Sørli, Grønbogen, Atna, Markøya, SIVA-sporet (Verdal) og Sefrivatn.
  •  Sporjustering der det kjøres ulike typer maskiner for justering av spor, punkter og sporveksler. Utføres av maskiner fra Baneservice.

På grunn av den ordinære toggangen må arbeidene på deler av strekningene utføres om natten. Arbeidene kan medføre støy- og støvproblemer for nærliggende bebyggelse. Arbeidene gjennomføres alle ukedager, inkl. helg.

Prosjektet varsler naboer med sms-varsling etter nærmere vurdering, spesielt i forhold til varighet.

Stort sett er dette arbeid som forstyrrer i kort tid da det er kontinuerlig fremdrift på arbeidstogene.

For nærmere opplysninger, ta kontakt med: Prosjektleder Tove Fjorden Ree, tlf. 916 72 583, e-post: tove.fjorden.ree@banenor.no. Overordnet fremdriftsplan som viser strekningene for arbeidene:

Ballastsupplering - Klikk for stort bilde

Sporjustering - Klikk for stort bilde