Vaksinering - stor leveranse

Denne uken får Våler en stor vaksineleveranse med 51 glass. Grunnen til dette er at helsepersonell, som har fått AstraZeneca, skal få Pfizer-vaksine som dose 2.

Vi benytter ca 10% av vaksinene til helsepersonell, og vil også vaksinere sommervikarer med direkte pasientkontakt.

147 personer har fått vaksinetid i kommunelokalet på onsdag, mens 210 har fått tid på torsdag denne uken.

Gruppe 4 (65-74 + alle over 18 med høy risiko for alvorlig forløp) er snart ferdig vaksinert med to doser.
Gruppe 5 (55-64 med underliggende sykdom) blir ferdige med første dose denne uken.

Vi starter nå vaksinering av gruppe 6 (45-54 med underliggende sykdom).

Fra neste uke blir omfordeling av vaksiner iverksatt, og vi får færre doser de neste 7 ukene. Det er varslet at vi får 26 hetteglass i uke 23

Husk at du kan registrere deg i kommunens vaksinasjonskø.

NB! Det er ikke mulig å bestille time for vaksinering, men ved å registrere deg bidrar du til å gi vaksineteamet oversikt over personer som er klare til å ta vaksinen når den kommer.