"Sterk & stødig" seniortrening

«Sterk og stødig» seniortrening er et tilbud til eldre (65+), der målet med treningen er å bedre deltakernes styrke og balanse, som igjen kan gi rom for økt mestring og selvhjulpenhet i hverdagen.

Du trenger ikke ha vært aktiv med trening tidligere da du får god og trygg veiledning av våre instruktører. Øvelsene er uten apparater, tilpasses den enkelte, er enkle å utføre og gir god effekt.

Hvem kan melde seg på gruppene?

• Du er hjemmeboende og har få eller ingen tjenester fra kommunen
  • Føler deg til tider ustø, men har ikke behov for ganghjelpemidler innendørs
  • Du er i stand til å reise til og fra treningen på egenhånd eller kan få hjelp til det

Dette får du når du blir med på treningen:

• Trygg og god veiledning av dyktige instruktører
  • Muligheten til å bli sterkere og mer stødig
  • Muligheten til å trene sammen med andre i samme situasjon som deg
  • Mulighet til påvirke helsen din positivt, både fysisk og mentalt
  • Et sosialt treffpunkt

Når og hvor foregår treningen:

Meld deg på her.

Dette er et veldig enkelt påmeldingsskjema, der du kun fyller inn kontaktopplysninger og hvor du ønsker å trene.

Vi trenger også frivillige instruktører!

Er du positiv, har godt humør, bryr deg om andre, liker å være fysisk aktiv og kunne tenke deg å hjelpe til bedre helse? Da ønsker vi å komme i kontakt med deg!

Som instruktør for «Sterk og Stødig», trenger du ingen erfaring med å lede treningsgrupper fra før, da du vil få både god opplæring i forkant og god oppfølging underveis. Gruppene vil ha trening 1 gang pr uke og følge skoleåret, mens instruktørene vil få ansvar for 1 gruppe, enten på egenhånd, eller i samarbeid med en annen frivillig instruktør.

Synes du dette virker spennende og er noe du har lyst til å bli en del av, eller ble du nysgjerrig og vil vite mer, så vil vi gjerne at du tar kontakt med oss i dag!

* 3 dagers instruktørkurs og sertifisering ledet av fysioterapeuter

* Tett oppfølging og veiledning av fysioterapeut i kommunen

* Førstehjelpskurs

For nærmere informasjon, ta kontakt med:Lars Ellevog