Status koronautbruddet i Solør 8. november kl. 17.00

Pressemelding fra Våler, Åsnes og Grue kommuner:

1019 personer har blitt testet siste uken! Ingen nye positive prøvesvar mottatt så langt søndag.

Mange har jobbet lange dager, intense økter og stått på hardt for å komme i mål med storstilt massetesting, smittesporing og øvrige tiltak. Vi er imponert over hvor raskt og effektivt våre kommuner har klart å snu seg, og vi er glade for at det kan se ut til at vi har klart å slå ned utbruddet i denne omgangen.

Takk til alle solunger.

Vi ser at befolkningen vår tar situasjonen på alvor, og følger de rådene som kommer både fra nasjonalt og lokalt hold. Vi må fortsette å følge smittevernregler også fremover for å unngå smittespredning.

Kvalitetssikring

På grunn av det enormt store arbeidspresset vi har stått i, har vi behov for litt tid til å kvalitetssikre tall. Vi vil mandag eventuelt korrigere antall bekreftede smittede og i karantene.

Neste pressemelding i morgen ettermiddag.