Skryt og takk til vaksineringsmannskapet i Våler

30 personene som fikk før helga sin velfortjente lunsj på Heia Hotell. Vi har sakset et oppslag fra lokalavisa Østlendingen.

Faksimile Østlendingen

Som mest i en enkelt måned satte vaksineringsmannskapet i Våler vaksine på 1.064 personer. Det var i juli. Og til sammen ble det altså 5.542 stikk med første - og andredoser koronavaksine fram til nå.

I aksjon med dette har vært sykepleiere, leger, vaktmestere, helsefagarbeidere og pensjonister.

Helt avgjørende

– Alle som på ett eller annet vis har bidratt til å få dette gjennomført fortjener virkelig en stor takk og en god lunsj, sa helsesjef i Våler , Siri Brunborg, da hun ønsket velkommen til en smakfull og flott lunsj på Heia Hotell.

– Dere har gjort en fantastisk jobb, sa hun til de rundt 30 som hadde anledning til å komme på lunsjen.

Brunborg pekte på at det ikke bare er å stikke i armen og klemme inn vaksinen det handler om ved en så omfattende vaksinering av befolkningen i en kommune. Det er veldig mye jobb som skal gjennomføres med å kartlegge innbyggerne, sende ut tilbudet, loggføre alt som skjer, holde orden på køer og ventetid både før og etter at stikket er gitt.

– Dette er gjennomført på en imponerende måte der vi har vært et lag som har jobbet veldig, veldig bra sammen, og derfor fortjener dere denne lille anerkjennelsen, sier Brunborg.

Godt samarbeid

Alle avdelinger i helse - og omsorgstjenesten i Våler har vært involvert i arbeidet med vaksineringen.

Helsesjef Brunborg nevnte spesielt Kari Butteberg, Marianne Eek Steimler og Bo Brendstrup ved helsestasjonen og legesenteret i Våler som hadde hatt, og har, nøkkelroller i Våler, samt Line Engebretsen som jobber i Åsnes og har hatt ansvaret som vaksinekoordinator for både Våler og Åsnes.

– Vi ser ikke bort i fra at vi vil trenge dere også videre i dette arbeidet, sa helsesjef Siri Brunborg til de rundt 30 personene som fikk sin velfortjente lunsj på Heia Hotell.