Rykter på sosiale medier

Mandag kveld 14.01 ble det fanget opp at det florerte rykter på sosiale medier om at det skulle foreligge en trussel mot Våler ungdomsskole.

Saken ble meldt inn til politiet og skoleledelsen, som i samråd kom fram til at trusselen ikke var reell, og at det var ufarlig å gå på skolen på tirsdag.

I videre undersøkelser på nett og  blant elevene på skolen har det ikke vært mulig finne bevis for noen  trussel som er framsatt mot skolen.

Hendelsen har vært med på bidra til frykt og usikkerhet særlig på ett klassetrinn ved skolen, og skoleledelsen har i samarbeid med kommuneledelsen satt inn ekstra ressurser for å sikre at alle elevene kan oppleve en trygg og god skolehverdag.

Skolen og kommunen forventer at alle, foreldre, elever og ansatte  gjør det som er mulig for å sikre at tiltakene gir den ønskede virkning.

Rådmannen