Rune Antonsen er tilsatt som ny kommunedirektør i Våler

Våler kommunestyre vedtok torsdag 17. september å tilsette Rune Antonsen som ny kommunedirektør. Han er 61 år, gift og bosatt i Fredrikstad.

Antonsen er i dag kommunedirektør i Nore og Uvedal kommune.

Han er utdannet bl. a ved Høyskolen i Gjøvik i Finansforvaltning og Høyskolen i Hedmark, der han har et Masterstudie i offentlig styring og ledelse, særlig rettet mot finansforvaltning i kommunesektoren. Han har studert strategisk personalledelse, arbeidsrett og «International Governance».

Antonsen har vært Økonomisjef i Sarpsborg og Askim kommuner. Innleid foreleser og rådgiver ved HiH og daglig leder revisjonskjeden RevisorRingen Norge AS. Kontorsjef helse- og sosialetaten i Sørum kommune. Siden februar 2016 til d.d. er han tilsatt som kommunedirektør i Nore og Uvedal kommune.

Antonsen er internasjonal dommer i terrengsykling, og har ledet konkurranser opp til WC-nivå.

Antonsen får særdeles gode skussmål fra ansatte der han har arbeidet. Antonsen forventes å være godt i gang som kommunedirektør i Våler tidlig januar 2021.

• Våler er heldige som får en erfaren,  godt kvalifisert og allsidig medarbeider som ny kommunaldirektør, sier ordfører Ola Cato Lie.

Tidligere kommunedirektør Eyvind Alnæs avsluttet sitt arbeidsforhold til Våler kommune i august 2020.