Prosjektmidler til aktivitetsleder for eldre i Våler kommune

Våler kommune har fått 500 000 kroner i tilskudd til aktivitetstiltak for å motvirke ensomhet blant eldre. Formålet med tilskuddet er å motvirke isolasjon og passivitet og å skape aktivitet, deltakelse, sosialt fellesskap og møteplasser. Målgruppen er seniorer og eldre som bor i eget hjem eller omsorgsbolig.

Henriette Tuer Lund er ansatt som aktivitetsleder og starter opp med arbeidet i august. Fremover vil hun jobbe med å kartlegge ulike aktivitetstilbud i kommunen, blant frivillige organisasjoner, klubber, foreninger, Vel og i privat næringsliv. Målet med prosjektet er å arbeide for å gjøre allerede eksisterende aktivitetstilbud lettere tilgjengelig for målgruppen og være en link mellom målgruppen og aktivitetsarrangører.

Har covid-19 ført til at du sitter mye hjemme alene, ønsker du å komme i gang med en aktivitet eller savner du å være en del av et fellesskap, men synes terskelen er høy? Tilhører du en frivillig organisasjon, klubb, forening eller det private næringsliv og ønsker flere deltakere til en aktivitet som allerede er i gang eller dere ønsker å starte opp med?

Ta gjerne kontakt med Henriette på mail:  Henriette.Tuer.Lund@vis.kommune.no eller mobil 458 71 622.