Påmelding Camp Røgden

Velkommen til Camp Røgden! Finnskogen Natur- og kulturpark inviterer ungdommer 13-16 år til camp ved Røgden i sommer. Dette er en leir fylt av mange spennende aktiviteter, ved siden av det å bli kjent med ungdom fra andre kommuner. Ungdom fra Eidskog, Kongsvinger, Grue, Åsnes, Våler, Elverum og Trysil kan være med.

Tidspunktet er 12.08.21 – 15.08.21. For mere informasjon se vedlagte program (DOCX, 259 kB). Leiren er gratis.

Påmeldingsfrist: innen 10.07.21
post@finnskogen.org
90161461

Finnskogen Natur & kulturpark eies av kommunene Kongsvinger, Grue, Åsnes, Våler og Elverum. Trysil har kommunestyrevedtak på at også de går inn på eiersida.

Finnskogen Natur & kulturpark er medlem av Norske Parker som er en paraplyorganisasjon for 8 andre natur – og kulturparker i Norge. Norske Parker er medlem i Europeiske Parker som organiserer rundt 900 slike regionale parker i Europa.

Disse «parkene» er opptatt av å engasjere barn og ungdom til å delta i utviklingen i området, bidra til ulike oppgaver knyttet til miljø og klimaspørsmål og også lære å bruke naturen både til fritid og i jobbsammenheng. Hvert år arrangeres det en internasjonal camp for disse ungdommene. Sommeren 2020 skulle Finnskogen Natur & kulturpark, i samarbeid med Norske Parker, vært vertskap for en slik leie. På grunn av pandemien måtte den dessverre avlyses.

Nå i år arrangeres det imidlertid en camp ved Røgden med norsk deltakelse. Her har vi flere ledige plasser for ungdom fra Eidskog i sør til og med Trysil i nord.

Finnskogen Natur & kulturpark