Leverandørkonferanse 16. juni 2014

Som et ledd i satsningen på lokale vare- og tjenestetilbydere gjennomførte kommunen leverandørkonferanse der tidligere foredrag av NHO advokat Gjønnes 3. februar ble fulgt opp.

Denne gangen foredro Per Christer Konterud om grunnlaget for anskaffelsesreglene, og hvordan han opplever å være leverandør til bl.a. Våler kommune. Konterud, som arbeider med anskaffelser i Hedmark trafikk, ga svært lærerikt foredrag både for leverandørmarkedet, og kommunen egne ansatte. Skal man lykkes i offentlige anskaffelser er det en veldig stor fordel å kjenne det offentlige regelverket.

Kommunen presenterte avslutningsvis hva kommunen kjøper av ulike varer og tjenester, og anslag på hvor mye det skal handles for de nærmeste årene.

Presentasjonene er nedlastbare fra linkene.