Byregionprosjektet inviterer næringslivet i regionen til storsamling 26. februar

Torsdag 26.02 (0830-1600) samles for første gang i historien alle kommunestyrene i regionen. Samlingen er knyttet til Byregionprosjektet, hvor målet er å skape økonomisk vekst og øke antallet arbeidsplasser i regionen. Samlingen er i Kongsvingerhallen fra 0830-1600.

Til denne samlingen ønsker vi også næringslivet velkommen!

Samlingen har fokus på arbeidsplassutvikling, næringsutvikling og attraktivitet i Glåmdalsregionen. I samlingen legges det både opp til informasjon og debatt på tvers av kommuner og mellom kommunestyrerepresentanter og næringsliv.

Forsker Knut Vareide (Telemarksforskning) har analysert Glåmdalsregionen vil både se på utviklingen som har vært i regionen de siste 10 årene og han vil se i glasskulen for å si noe om hvordan arbeidsplassutviklingen vil bli i fremtiden.

Med utgangspunkt i Telemarksforsknings analyser og intervjuer med næringslivet i Glåmdalen vil Byregionprosjektet også legge frem forslag til tiltak for å styrke næringsutviklingen i regionen.

De som ønsker å delta kan sende mail til glomdal@hedmark.org  med beskjed om påmelding.

Industri