80 millioner kroner til Forestia!

Forestia har i dag fått bekreftelse på at det blir gitt offentlig støtte for å etablere en ny fabrikk for returtre på Braskereidfoss.

Les mer her fra NRK sine nyhetssider.

«Vi er ekstremt glade for at det nå endelig er avklart at staten er med. Vi har jobbet med planene i flere år, og vår eier Geir Drangsland har vært veldig positiv til denne nye satsningen på Braskereidfoss. På Forestia er vi stolte over det vi får vi til og vi er samtidig ydmyke for at vi hele tiden skal lære mer og utvikle oss. Nyheten om statlig støtte er en bekreftelse på at våre planer er gode, viktige og miljøvennlige for både Forestia, regionen og Norge som helhet.  I dag er det igjen på sin plass å takke alle ansatte for at de står på hver dag, noe som gjør at vår eier og våre omgivelser ser at vi får til det vi planlegger for. Det er de ansatte sin innsatsvilje, kompetanse og leveringsdyktighet gjennom mange år som gir Forestia grunnlaget for å kunne bygge ut og bygge nytt» sier fabrikksjef Espen Svenneby på Forestia.

«Dette er en merkedag for Våler og regionen. Vi er veldig glad for at det nå kan bli mulig for Forestia å bygge den nye miljøvennlige fabrikken for returtre. Industriutvikling er et langsiktig arbeid og Forestia er og har vært veldig profesjonell og utholdende i denne prosessen. I dag ser Forestia at spleiselaget endelig kan realiseres og at deres planer og argumentasjon om ny miljøsatsning på Braskereidfoss har fått stor nasjonal tillit. Vi er alle veldig stolte av Forestia.» sier Ordfører May-Liss Sæterdalen.

«I over 50 år har det blitt laget sponplater på Braskereidfoss. Med Forestia og Geir Drangsland som eier har virksomheten nådd stadig nye høyder. Med full-finansieringen på plass kan Forestia nå fortsette å ta nye steg for de neste ti årene.  Heldig er vi som har et Forestia med eier og ansatte som viser vei i det grønne skiftet her i Innlandet.» sier næringssjef Arild Lande.

Forestia. - Klikk for stort bildeForestia.