17. mai programmet i Våler

Årets 17. mai-feiring er ikke avlyst, men dagen blir bare annerledes enn hva vi er vant til. Nasjonaldagen 2020 vil gå inn i historiebøkene som den dagen vi tok hensyn og var færre sammen, og møttes på digitale flater.

Men selv om barnetoget er avlyst, samling ved Kommunelokalet i Våler sentrum, leker i Sjursen parken og samling på grendehus så kan vi feire.

- Vi kan ta på finstasen, lage god mat, møte noen venner og familie, synge nasjonalsangen, spise is, pølser og gratulere hverandre med dagen.
Kommunen legger ut taler på facebook og gir seg 17. mai-stemning så godt vi kan.
En liten gladmelding er at det for private arrangementer kan være maksimalt 20 personer til stede med 1 meter mellom personer som ikke er i samme husstand.

Her legges det ut digitalt https://business.facebook.com/vaaleris/

• Kl.. 10.00 Gudstjeneste fra Gravberget kirke
    ved prest Einar Vannebo, kantor Daniel Bjørlo, korsang ved Vaaler sangforening under ledelse av Arne Moseng
    Overføres på Facebook

• Kl. 12.00   Kransenedleggelse ved Krigsminnebauta i Våler med tale av ordfører Ola Cato Lie og korsang av Vaaler sangforening under ledelse av Arne Moseng
    Overføres på nettsider og Facebook

• Kl. 12.55 Ringe inn med stabburs klokker og kirkeklokken i Våler
    VI OPPFORDRER ALLE SOM HAR STABBURS KLOKKER E.L. Å TA DEM I BRUK!

• Kl. 13.00 Nasjonal oppfordring – alle synger nasjonalsangen «Ja vi elsker» sammen!
    Kom deg ut på balkongen, terrassen, gressplenen, gardsplassen, parkeringsplassen og syng med!

• Kl. 13.10 Tale ved elevrådsleder Markus Berget og daglig leder frivilligsentralen Katinka Schjerven Eriksen
    Overføres på nettsider og Facebook

• Kl. 13.30 Felles salutter, fløyte, tuting…oppfordrer folk til å lage litt lyd

Ikke annonsert tider 17. mai for beboerne på VOS
  • Ordfører Ola Cato Lie
  • Åsnes hornmusikk
  • Tale ved elevrådsleder Markus Berget
  • «Ja vel elsker» og Vålersangen med forsanger Bjørn Karlstad

Åsnes hornmusikk vil også spille for beboere på Vålertunet.

17 MAI KOMITEEN I VÅLER ØNSKER ALLE EN FIN 17. MAI!
DEL GJERNE BILDER FRA DAGEN PÅ VÅR FACEBOOKSIDE!