100 % stilling som daglig leder for Finnskogen Natur- og kulturpark

Stillingsannonsen som PDF. (PDF, 116 kB)

Finnskogen – stor og vakker, fylt med myter og mystikk. Som en trygg og god venn ligger den her langs grensen mellom Norge og Sverige og venter på deg. Finnskogen har skapt nye muligheter for folk i mange hundre år.

Finnskogen Natur & kulturpark er en felles samarbeidsplattform for ivaretaking og utvikling av Finnskogen på svensk og norsk side. Sammen skaper vi attraktivitet for bosetting, besøk og bedrifter. Gjennom et langsiktig arbeid sikres kontinuitet for bygde- og næringsutviklingen under en felles merkevare. En natur- og kulturpark bygger på et lokalt og regionalt engasjement for egne natur- og kulturverdier.

Finnskogen Natur- og kulturpark eies og drives av kommunene som Finnskogen er en del av. Nåværende daglig leder er ansatt på korttidsengasjement – og nå lyser vi ut stillingen fast.

Arbeidsoppgaver:

• Ivareta rollen som daglig leder med tilhørende administrative gjøremål, i samarbeid med daglig leder på svensk side, og i tett samråd med styret.
  • Utvikling og oppfølging av nettsider, nyhetsbrev, sosiale medier, markedsføringsaktivitet, Finnskogen Partnerforum med videre.
  • Bidra til å skape merverdi for alle partnere og deltakere.
  • Oppfølging av styrevedtak og rapportering til styret.
  • Oppfølging av prosjekter, herunder bidra til framdrift i samsvar med prosjektplaner.
  • Forberede og sende ut innkalling til styremøter etter oppsatt plan og praktisk organisere gjennomføring av møter.

Kvalifikasjoner:

• Høgskoleutdanning innenfor relevante fagområder.
  • Relevant yrkesfaglig erfaring.
  • Gode lederegenskaper.
  • Det er ønskelig med erfaring innen kommunikasjon, markedsføring og media.
  • Gode samarbeidsegenskaper.
  • Jobbe strukturert.

Det er ønskelig med grunnleggende kunnskaper om den skogfinske kulturen og drift av park. Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi kan tilby ordnede arbeidsforhold, lønn etter avtale, pensjonsordning. Snarlig tiltredelse.

Søknadsfrist: 31.07.2021. Søknad sendes pr e-post: styret@finnskogen.org.

For nærmere informasjon om stillingen, ta kontakt på e-post: styret@finnskogen.org. Kontaktperson Rune Grenberg, tlf. 416 02 302.