Kommunale tjenester i NAV
Sosialtjenesten er en del av NAV og skal bidra til sosial og økonomisk trygghet. Hjelpen kan gis i form av veiledning, gjeldsrådgiving, kvalifiseringsprogram og økonomisk sosialhjelp
- Økonomisk sosialhjelp
- Kvalifiseringsprogrammet
- Råd og veiledning
- Midlertidig bolig
- Individuell plan
- Startlån, tilskudd og bostøtte
NAV Våler har eget brukerutvalg som skal være et bindeledd mellom NAV, brukerorganisasjonene og de enkelte aktørene i systemet.
Slik kommer du i kontakt med oss:
Telefon:
55 55 33 33 (08:00-15:30)
e-post: nav.kontaktsenter@nav.no
Besøksadresse: Vålgutua 202, 2436 Våler i Solør
Åpningstid:
«Vi oppfordrer alle som har behov for kontakt eller tjenester fra NAV, å benytte seg av nav.no eller Ditt NAV. Alle våre veiledere er tilgjengelige på digitale løsninger.
Sosiale tjenester:
Digital søknad finnes på nav.no/sosialhjelp.
Kommunale tjenester – Hastesaker sosialhjelp
Dersom du er i en akutt situasjon – f.eks. uten bolig, mat eller livsviktige medisiner – kan du ringe vår vakttelefon 90 79 89 26. Vakttelefonen er betjent alle hverdager mellom kl. 09:00 - 11:00
{Digitalt søknadsskjema finner du her: https://www.vaaler-he.kommune.no/_f/p7/i9c222b74-0e73-416e-b5ad-5dad92d3adf1/700310e.pdf}
Post til oss kan leveres i vår postkasse ved inngangsdøren.
Hvis du ikke har tilgang til nav.no, kan du ringe NAV på 55 55 33 33.»
NAV.no har åpent hele døgnet