Sykle til jobben 2020 - aksjonen starter 21. april

Har du planer om å sykle eller gå til jobben i 2020? Meld deg på aksjonen "Sykle til jobben"..! Det er gratis for alle som jobber eller bor i Våler kommune å delta på den landsomfattende aksjonen. Sykle til jobben er konkurransen der alle er stjerner og din jobb er å bevege deg mest mulig og loggføre aktiviteten din.

Gratis å melde seg på

Det er gratis for alle som jobber eller bor i Våler kommune å delta på den landsomfattande aksjonen. Våler kommune har inngått en avtale med "Sykle til jobben" og er derfor en gratiskommune. Aksjonen er i perioden 21. april –18. juni, men du kan allerede nå melde deg på. Slik melder du deg på.

Påmelding sykle til jobben 2020

All aktivitet gir poeng

Det er ikke bare når du sykler eller går til jobben du får poeng. Loggfør sykkel- og fjellturer, kveldsturer med hunden eller ei hard økt på treningsstudio – alle aktiviteter gir poeng i aksjonen! Les mer om "stjerneaktivitet" og poeng her.

Stjerneaktiviteter

Du får ett poeng for hver gang du sykler til jobb, går til butikken eller løper til trening. Du får ett poeng for disse aktivitetene selv om de er mindre enn 30 minutter:

• Sykle til jobben
  • Gå til jobben
  • Løpe til jobben
  • Aktiv reisevei (for eksempel gå til butikken. Strekninger der du kunne tatt bil)
  • Elsykkel (Strava: Elsykkel)Hovedregelen er 1 poeng for hver 30 minutter i aktivitet
  • Minst 30 min med fysisk aktivitet gir et poeng
  • Minst 90 min med fysisk aktivitet gir tre poeng
  • Du kan maks få tre poeng per dag, og målet er nå gjennomsnittlig 1,5 om dagen. Dette gjelder både for laget og for enkeltpersoner

Du kan registrere aktiviteten selv på MinSide på sykletiljobben.no eller via appene Strava eller Endomondo.

Les ellers mer om premier, dannelse av lag og annet du måtte ha spørsmål om, på nettsidene til "Sykle til jobben".

Følg "Sykle til jobben" på Instagram.
Følg Sykle til jobben på Facebook