Avlesning av vannmåler - svarfrist 2. januar 2024

For å få beregnet korrekt årsgebyr for vann og avløp må du melde inn en ny målerstand til oss innen tirsdag 2. januar 2024.

Mottar vi ikke måleravlesning vil forbruket bli beregnet og faktura sendt på grunnlag av dette. Endringer i fakturagrunnlaget vil ikke bli gjort før ved neste måleravlesning. Kommunen kan også velge å foreta avlesning for abonnentens regning hvis avlesning mangler.

Husk å kontrollere at målernummeret på tilsendt måleravlesningskort stemmer overens med nummeret som er preget i messingringen rundt glasset, under glasset eller i plastlokket på måleren.

1. Les av måleren. Ta med alle tall, totalt 5 siffer, også nuller foran.
2. Klikk på linken for ”Vannmåleravlesning
3. Tast inn avtalenummer og målepunktID

Link til vannmåleravlesning  ligger også på forsiden av vår hjemmeside, under "Nyttige Lenker".

Har du spørsmål eller trenger hjelp til avlesningen – ring 62 42 40 00 (sentralbord).
Vi ønsker alle våre kunder en god jul og et godt nytt år.

Våler kommune - Teknisk etat